poniedziałek, 14 stycznia 2013

Doskonałe drugie śniadanie :)

Łatwy sposób na zjedzenie dużej ilości owoców i / lub warzyw w krótkim czasie? Koktajl! :) Z racji, iż ostatnio uważniej przyglądam się swojej diecie, odkrywam tę formę na nowo. Podpatruję, szukam inspiracji, testuję. Muszę przyznać, że to bardzo przyjemne testy :) Jedną z moich ulubionych kombinacji jest pyszny i sycący koktajl jabłkowo-bananowo-owsiany. Zapraszam Was na szklaneczkę! ;)


Przepis jest banalnie prosty. Do niewielkiego, wysokiego garnka / pojemnika wrzuć jedno soczyste, pokrojone na małe kawałki jabłko, dwa pokrojone banany i pół szklanki płatków owsianych. Wlej ok. 300 ml wody (ja używam przegotowanej, wystudzonej). Jeśli masz ochotę, dorzuć garść siemienia lnianego, szczyptę cynamonu bądź inny fajny dodatek :) (cukier nie jest fajny!). Zmiksuj przy użyciu blendera. Gotowe! Smacznego :)


Gotowy koktajl jest dość gęsty, zawiesisty i przede wszystkim bardzo pożywny. W smaku czuć głównie słodkie banany i jabłko podbite płatkami owsianymi. Doskonałe drugie śniadanie :)) Bogactwo witamin w kilku łykach. Spróbujecie? :)

Macie swoje ulubione przepisy na pyszne, pożywne i dietetyczne koktajle owocowe lub warzywne? Jeśli tak, to proszę: zainspirujcie mnie :))

39 komentarzy:

  1. Idealne na śniadanie, bo dość szybkie do konsumpcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Owsianki nie przełknę nawet za dopłatą :D. Ale jabłkiem i bananem nie pogardzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pffff :P ale jabłko i banan + np. siemię lniane i cynamon też dadzą radę :)) Smacznego!

      Usuń
    2. Oo, lubię siemię lniane, szczególnie to złote, często je prażę i posypuję nim pomidora :). Spróbuję z cynamonem :)

      Usuń
  3. Nie jadłam kolacji i teraz zrobiłam się głodna!! Mhmmm z miłą chęcią bym wypiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od kilku dni robię koktajl z siemienia lnianego i jabłka, dziś dorzuciłam banana i chyba kolacja będzie zbędna :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najbardziej lubię koktajle z owoców leśnych - malin, truskawek, borówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Latem na kolacje pijemy podobne koktajle, ale na bazie mleka lub jogurtu i z awokado. Pycha!
    Jeden z lepszych to awokado + banan + jogurt naturalny + masło orzechowe

    OdpowiedzUsuń
  7. najlepsze do pracy - jak jest dużo roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam koktajle :)) banan rządzi, da sobie radę z każdym owocem :)) w lecie często piłam zielone szejki z warzywami, polecam :)) np. banan z jarmużem, albo jabło z pietruszką :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Jabłko plus pęczek natki pietruszki! Opijam się tym ostatnio jak bąk :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi ekstra! A z natki oskubujesz listki czy całą jak leci? :)

      Usuń
  10. koktajl - mniam:) - szkoda, że w akademiku nie mam blendera :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Koktajlu z wodą jeszcze nie piłam, zawsze dodaję mleko, kefir albo jogurt naturalny. A używam różnych owoców, czasami dodaję świeżo wyciśnięty sok z cytryny lub pomarańczy. Mam też mrożone truskawki i nieraz dorzucam. Zamiast płatków owsianych używam otrębów pszennych czy też żytnich. Kocham koktajle :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Koktajle z platkami owsianymi syca niesamowicie ! :) ja uwielbiam jablko z brzoskwinia... Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Może ktoś byłby w stanie polecić dobry blender? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O może jutro zrobię sobie taki:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi pysznie, może jutro sobie taki zafunduję na 2 śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. pycha!!! zawsze mnie ratuje jak mam ochote na coś słodkiego:) polecam zmiksować pieczone jabłko z cynamonem i serek wiejski :) można dosypac otrębów żeby było bardziej pożywne....mniam

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolor odstrasza, ale smak! Mmm:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię koktajle, jest to dobry sposób na zaspokojeniu głodu na noc, czy właśnie w ciągu dnia :-) Najfajniejsze jest kombinowanie z różnymi smakami :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszota, lubię takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Na moim blogu jest kilka przepisów :) Uwielbiam takie koktajle. Ja zamiast cukru lubię dodać miód, a zamiast wody mleko sojowe :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja spróbuję... zwłaszcza, że ubóstwiam banany :))

    OdpowiedzUsuń
  22. ja ostatnio gustuję w koktajlach szpinakowo-owocowych:)

    OdpowiedzUsuń
  23. mniam;) jutro sobie zrobię taki sam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. "cukier nie jest fajny!" - świetne:):):D

    OdpowiedzUsuń
  25. Właśnie w tej chwili piję koktajl z Twojego przepisu, świetny!

    OdpowiedzUsuń
  26. Na pewno spróbuję bo jak dla mnie wygląda fajnie ;>

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja jak nie mam czasu na zjedzenie "normalnego" posiłku, to robię sobie owsiankę i dorzucam do niej garść suszonych ananasów i żurawiny :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Robię prawie codziennie, w różnych kombinacjach. Zajadamy się z mamą :)
    Poproszę o więcej takich przepisów! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. mam inny pomysł. Ubij 2 białka, do ubitych białek dorzuć jedno żółtko, do tego w/w przez Ciebie składniki, tak przygotowaną papkę usmaż na patelni w formie omletu na niewielkiej ilości oleju/oliwy (wystarczy łyżeczka) lub na wodzie, jeśli masz dobrą patelnie. Bardzo pożywne i na pewno z większa domieszką białka :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Myślałam, że z tego będzie owsianka, a tu pyszny koktajl :) Świetny pomysł, z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...