sobota, 5 stycznia 2013

Śniadanie na bogato ;)

Pamiętacie moją notkę z początku października dotyczącą racjonalnego odżywiania (KLIK)? Wkrótce po jej napisaniu niestety porzuciłam skrupulatne komponowanie posiłków i wróciłam do złych nawyków żywieniowych. Bezpośrednią przyczyną był chroniczny brak czasu (i ochoty) związany z intensywnym pisaniem magisterki. Wkrótce po obronie nadeszła świąteczna rozpusta, później kulinarne szaleństwa sylwestrowej nocy... Ale koniec z wymówkami :) Wracam do komponowania wartościowego menu. Liczę, że - wraz z ćwiczeniami fizycznymi (Jillian Michaels / Ewa Chodakowska / basen) - przyniesie mi to nie tylko pełnię zdrowia, ale i lepszą sylwetkę. Mój cel: do czerwca zgubić 4 cm z brzucha oraz wysmuklić i ujędrnić całe ciało. Krok pierwszy: śniadania! Zainspirowana postem Marie (KLIK) postanowiłam wzbogacić i udoskonalić tradycyjną owsiankę :)


Przygotowałam ją gotując pół szklanki płatków owsianych górskich (zwykłych, nie błyskawicznych) w szklance płynu (woda i pełnotłuste mleko w proporcji 1:1) przez około 10 minut. Gorącą owsianką zalałam garść mrożonych owoców jagodowych. Kiedy lekko przestygła, posypałam ją płatkami migdałów i dodałam nieco półtłustego twarogu, który zwiększył zawartość białka w posiłku. To było łatwe w przygotowaniu, pyszne, wartościowe i bardzo sycące śniadanie na bogato ;)

By ułatwić sobie liczenie zawartości białek, tłuszczów i węglowodanów w posiłkach postanowiłam kupić wagę kuchenną. Do tego także zainspirowała mnie Marie. Polecam Wam jej notkę Odważyłam się (KLIK) :)

Czy macie ochotę, żebym raz na czas prezentowała Wam swoje jadłospisy? A może Wy mnie zainspirujecie? Chętnie poczytam Wasze przepisy na zdrowe i smaczne śniadania :)

59 komentarzy:

  1. jak jeść smacznie i zdrowo prezentuję często na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiew, wiem, już pisałaś :) Zajrzałam.

      Usuń
  2. Viollet slicznie dziekuje Ci za podlinkowanie.... :) :* I bardzo mi milo ze tak Cie zainspirowałam, razem razniej :)

    Uzupelnie kilka wiadomosci w poscie o owsiance bo juz ja ciut zmodyfikowałam. Polecam Ci dodawac całe migdały w skórce, posiekane przed dodaniem do owsianki. sa o wiele bardziej wartosciowe!

    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaktualizowałam post :)

      Jeszcze co do jadłospisow: bardzo chetnie poczytam!

      Usuń
    2. Marie, po prostu trafiają do mnie Twoje argumenty i pomysły :) Dzięki! Masz rację, razem raźniej :)

      Zaraz zajrzę do tej aktualizacji :) Co do migdałów - wiem, po prostu znalazłam w domu tylko płatki ;))

      Usuń
    3. nie ma sprawy, z czasem na pewno wszystko poudoskonalasz tak jak tylko sie da :). Sama tak na poczatku robilam ze mialam platki migdalowe to po prostu musialam je zuzyc, przeciez nie wyrzuce! ;-)

      Usuń
  3. Długo nie mogłam się przekonać do owsianki, ale w końcu ją polubiłam... ta wersja wygląda bardzo zachęcająco :D

    - Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaka wersja jest Twoją ulubioną? :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. No nie żartuj! Same płatki są już bardzo sycące, nie mówiąc o tych wszystkich dodatkach :) Jakby co, zawsze możesz wkroić banana lub dodać więcej twarogu :)

      Usuń
  5. Publikuj jadłospisy ;D jetem pewna ze coś ciekawego podpatrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że raz na czas przypomnę sobie żeby sfotografować swój talerz ;)) Postaram się :)

      Usuń
  6. Uwielbiam owsiankę :) Ostatnio to moje codzienne śniadanko! Czasami z braku czasu korzystam z torebek, chociaż wiem, że mają cukier w składzie :/ Nie mniej, takie kupne owsianki też potrafią być całkiem smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A'propos braku czasu - szkoda, że nie mam go na tyle, żeby przygotowywać sobie świeżą owsiankę przed wyjściem do pracy... Śniadanie zawsze jem dopiero tam, na miejscu. Na szczęście są weekendy :)

      Usuń
  7. Mmm wygląda pysznie szkoda, że jak ja wstaje kole 5 rano dzień w dzień, nie jestem głodna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz czas, to możesz przygotowywać sobie taką owsiankę na wynos, do lunchboxa :)

      Usuń
  8. Dzien bez owsianki jest jak dla mnie dniem straconym ;)
    Fajny pomysl z jagodami i twarogiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero wprowadzam ją na stałe do swojego menu. Podzielisz się swoimi ulubionymi przepisami na owsiankę? :)

      Usuń
  9. Bardzo lubię takie śniadanka i strasznie ubolewam, że w tygodniu nie mam na nie czasu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nena, mnie na tego typu ciepłe śniadania pozostają tylko weekendy... W pozostałe dni pałaszuję różne sałatki :)

      Usuń
  10. Mogłabyś z rana pokazać tytułowego obcasa, fajniej by się dzień zaczynał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że mój blog nie spełnia Twoich oczekiwań. Widać musisz poszukać lepszego :)

      Usuń
  11. Uwielbiam owsiankę. Taka ze słonecznikiem i siemieniem lnianym to moje codzienne śniadanie.
    I uwielbiam obfite śniadania. Dzięki nim mniej podjadam i świetnie rozpoczynam dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, nasiona dosypywane do owsianki to bardzo dobry pomysł!

      Usuń
  12. Ja znam i lubię owsiankę a la Marie :D
    Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Tak najlepiej można podsumować to śniadanie :)

      Usuń
  14. Ahh mniam, pychotka ;) jutro sobie sprawię coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam wagę mam motywację mam linki z cwiczeniami tylko nei mam czasu na to wszystko. A no i nei umiem obslugiwac wagi kuchennej tak by mi wyliczala kcal :/ A i jeszcze jedno zastanawiam sie nad ta chodakowska bo ja tak naprawde jakso nigdy nei mialam weny do cwiczen w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety musisz sama jakoś to sobie zorganizować :) Porządne odżywianie organizmu jest moim zdaniem ważne, warto przygotowywać dobre posiłki nawet w czasie pierwotnie przeznaczonym na coś innego. Powodzenia!

      Usuń
  16. Smaczne śniadanko, dawno już takiego nie miałam...

    OdpowiedzUsuń
  17. kiedyś przez kilkanaście tygodni non stop, codzienie na sniadanie jadlam owsianke:) jednak nie w takiej wersji, zawsze platki blyskawiczne, zalane mlekiem, do tego otreby i jakies owoce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto wrócić do tego rytuału :))

      Usuń
  18. Jak to pysznie wygląda! czekam na więcej takich postów bo sama mam zamiar zacząć jeść zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie, ja się odchudzam plus zdrowo odżywiam od sierpnia, życzę Ci determinacji przede wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i gratuluję Ci Twojej! :) Na bank już zauważasz efekty :)

      Usuń
  20. Twoje śniadanie mnie zainspirowało więc proszę, zamieszczaj więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyczaruję sobie jutro takie coś, dzięki za pomysł i chcę więcej! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. wygląda pysznie, uwielbiam takie śniadania:]

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda tak smakowicie, że aż sama sobie zaserwuję takie śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda smacznie i odżywczo :) Dobrze, że nie zapomniałaś, że śniadanie to podstawa dnia i skupiasz się na dostarczeniu organizmowi tego, co potrzebuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A przynajmniej się staram ;) bo niestety nie zawsze mi to wychodzi...

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...