środa, 6 listopada 2013

Złłłośśśśliwośśśśćććć rzeczy martwych ;) Technicznie.

Dziewczyny, odkąd na łamach Na obcasach zagościł nowy szablon, a wraz z nim nowa czcionka dochodzą do mnie głosy, że niektórym z Was w niewłaściwy sposób wyświetlają się polskie litery: ą, ę, ś, ć, ź, ż, ó ... zawarte w tekstach, które publikuję. 


Ba, ja sama mam z tym problem. W domu, gdzie wertuję Internet za pośrednictwem przeglądarki Chrome, wszystko jest w porządku, ale już ze służbowego komputera, na którym używam Mozilli, widzę, że polskie znaki się sypią. Wyglądają jak wyjęte z innej czcionki. Zupełnie tego nie rozumiem... Paula, która stworzyła mój nowy szablon, od kilku dni szuka rozwiązania. Radzi, żeby wszystkie osoby, którym polskie znaki zawarte w moim blogu wyświetlają się w błędny sposób, zaktualizowały swoje przeglądarki. W przypadku Mozilli trzeba wejść w 'Pomoc' na pasku zadań a następnie kliknąć 'O programie Firefox'. W Chrome należy kliknąć ikonę 'Dostosowywanie i kontrolowanie Google Chrome', a tam 'Aktualizuj Google Chrome'. Niestety nie wiem gdzie należy szukać opcji aktualizowania w innych przeglądarkach, ale zakładam, że trzeba szukać w Pomocy lub w Narzędziach. 

Potrzebuję informacji zwrotnej. Proszę, dajcie znać, czy polskie litery w moim blogu wyświetlają Wam się w poprawny czy w błędny sposób? Jeśli dostrzegacie nieprawidłowości, napiszcie jakiej przeglądarki używacie i czy jej aktualizacja rozwiązała problem. Wolałabym uniknąć zmiany czcionki, ale jeśli będzie trzeba, to po prostu to zrobię. W końcu chodzi przede wszystkim o komfort czytelników. Czekam na feedback!

50 komentarzy:

  1. Ja korzystam z mozilli i jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za info :) a powiedz mi jeszcze - masz aktualną wersję Mozilli czy jakąś starszą?

      Usuń
    2. Ja mam aktualną i jest ok :)

      Usuń
    3. Ja równiez mam aktualną :)

      Usuń
  2. U mnie wszystko jest ok. Korzystam z Mozilli. Tylko widzę właśnie, że w Twoim komentarzu Violett pod martaglinska, polskie litery są jakoś dziwnie zaznaczone. Z której wersji korzystam to nie powiem, bo nie wiem, ale aktualizuje mi się na bieżąco, więc powinna to być ta najnowsza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tekście widzisz normalnie, a w komentarzu źle? Jestem bliska załamania :DDD

      Usuń
  3. U mnie ok, korzystam z chrome.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na moim Chrome też ślicznie :)

      Usuń
    2. Wygląda na to, że tylko Chrome nie robi problemów ;)

      Usuń
  4. U mnie wszystko ok. Korzystam z Google Chrome :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Używam Chroma, wszystko widzę idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za usunięcie, ale źle się wyraziłam ;) Jeszcze raz :P
      U mnie jest różnie i nie wiem od czego to zależy. Używam Opery. Teraz weszłam i nie było polskich znaków (pusto, biała plama w miejscu ą, ę itd), wcisnęłam F5 i się pojawiły. Zauważyłam, że ta Twoja czcionka jest "trochę krzywa", ale nie tylko w przypadku polskich znaków. Mogę zrobić prtsc i pokazać Ci o co mi chodzi :)

      Usuń
    2. No właśnie tak słyszałam, że Opera robi problemy. Puść mi screena na maila, proszę, bo że czcionka jest krzywa, to już w ogóle pierwsze słyszę :/

      Usuń
    3. acha, a czy masz aktualną wersję Opery?

      Usuń
    4. Mam na myśli to, że jak napiszesz np. słowo "błąd" to b jest w porządku, a potem jest inna czcionka łącznie z d ;) Tak jakby dalsza część wyrazu od miejsca polskiego znaku była napisana "tą złą" czcionką :) Yyyyy, nie wiem czy mnie zrozumiesz, sprawdź maila ;)

      Usuń
    5. Wydaje mi się, że mam :D Co jakiś czas pojawiają mi się aktualizacje :)

      Usuń
  7. U mnie ok żadnych problemów z Twoim blogiem

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam Chroma i wszystko śmiga jak trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie tekst wygląda ok, ale w komentarzach widzę że polskie znaczki są większe. Mam Mozillę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kumam tego zupełnie...

      Usuń
    2. Mam tak samo jak panna Kokosowa.

      Usuń
    3. Ja też mam tak jak Panna-Kokosowa. Mam mozillę zaktualizowaną.

      Usuń
  10. tzn. było teraz znów nie widzę liter

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziewczyny, a czy któraś z Was zauważyła, żeby po ZAKTUALIZOWANIU przeglądarki problem ustąpił?

    OdpowiedzUsuń
  12. Opera aktualna - brak polskich znaków.

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie na obu przeglądarkach (Fire i Chrome) ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ciągle wyskakują aktualizacje, więc podejrzewam, że posiadam najnowsze wersje.

      Usuń
  14. ja wszędzie używam chroma i jest git ;) dzięki temu u mnie nie ma błędów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Chrome jest chyba najbardziej bezproblemowy :) też lubię.

      Usuń
  15. Nie wiem czy to pomoże ale na komórce przez feedly jest ok :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! Nawet nie przyszło mi do głowy żeby zapytać ;) Dzięki :)

      Usuń
  16. Przeglądam Twojego bloga z mozilli, chroma i czasem opery i nie zauważyłam problemów z czcionką na blogu... ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. nie zauważyłam żadnych błędów - używam chrome :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...