wtorek, 26 listopada 2013

TAG: Kierowcą być :)

Niby już od dawna nie bawię się w tagi, ale na ten po prostu muszę odpowiedzieć ;) Kierowcą być. Fajny temat! Zainteresowanych zapraszam do lektury moich odpowiedzi :)


1. Za którym razem zdałaś/eś prawo jazdy?

Za drugim razem. Pierwszy egzamin oblałam na placu. Cofając po łuku dwukrotnie najechałam na linię. Bałam się właściwie tylko tego jednego manewru - no i masz babo placek... Parkowanie nie sprawiało mi problemu, jazda tym bardziej. Wiedziałam, że jak już wyjadę z placu na miasto, to zdam. Za drugim razem tak właśnie się stało :)

2. Od ilu lat masz prawo jazdy?

We wrześniu minęło osiem :) Zdawałam egzamin niemal od razu po ukończeniu osiemnastego roku życia. Bardzo chciałam mieć prawo jazdy tak szybko, jak to tylko możliwe.

3. Jakie kategorie prawa jazdy posiadasz?

B. Gdybym miała zdawać na kolejną kategorię, to z pewnością byłaby to kategoria C uprawniająca do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym ;)

4. Jakim samochodem odbyłaś/eś swoją pierwszą samodzielną jazdę?

Czerwonym Volkswagenem Golfem IV :) Należał do rodziców. Po kilku miesiącach dostałam go "w spadku" ;)

5. Za co dostałaś/eś pierwszy mandat?

Oczywiście, że za przekroczenie dozwolonej prędkości...


6. Twój ulubiony zapach do samochodu.

Generalnie nie używam tego typu bajerów, ale gdybym miała wybierać, to byłby to zapach słodkiej pomarańczy :)

7. Jakiego rodzaju muzyki słuchasz jeżdżąc autem?

Zazwyczaj puszczam radio RMF lub Eska. Z płyt słucham Beyonce, Nelly Furtado, Amy Winehouse, Michaela Buble (zwłaszcza w okresie okołoświątecznym) i składanek starych, dobrych hitów (Modern Talking i Abba - love love love). A bywa i tak, że prowadząc samochód lubię posłuchać po prostu ... ciszy.

8. Co jest dla Ciebie "must have" w twoim aucie?

Chusteczki higieniczne i paliwo w baku ;)

9. Jak często sprzątasz swoje auto?

Według potrzeb. Latem częściej, zimą rzadziej, ale generalnie nigdy nie dopuszczam do tego, żeby samochód zarósł kurzem. Rzeczy walające się luzem sprzątam na bieżąco. 

10. Jaka była twoja najdalsza podróż samochodem jako kierowca?

Było ich trochę :) Przejechałam niemal połowę trasy Kraków - Paryż - Kraków (vanem moich rodziców, ze znajomymi), połowę dystansu Kraków - Łeba - Kraków (również vanem rodziców i ze znajomymi ;)), sporą część drogi z Krakowa do niemieckiego Saarlouis leżącego niedaleko od francuskiej granicy i z powrotem (dużym, dostawczym busem mojego taty)... Dość często wpadają mi też krótsze trasy, jak np. Kraków - Przemyśl czy Kraków - Warszawa, które pokonuję swoją ukochaną Corsą :)

(źródło: mój Instagram KLIK)

11. Czy zdarzyło ci się kiedyś złapać gumę i zmieniać przebitą oponę?

Złapać gumę - tak, zmieniać oponę - nie. Ale potrafiłabym, bo jestem dość mocno obyta z tematem ;) Powiedzmy, że mam to we krwi :DDD


12. Mapa papierowa czy nawigacja?

Nawigacja. 

13. Czy lubisz podróżować jako pasażer?

Lubię, zwłaszcza kiedy prowadzi osoba, która w mojej ocenie potrafi dobrze jeździć, ale wolę być kierowcą ;)


14. Preferujesz spokojną czy szybką jazdę autem?

Hm... Najbardziej preferuję jazdę dynamiczną :) Częściej jeżdżę szybko niż powoli, ale nie ma to nic wspólnego z brawurą. Uważam, że potrafię dostosować prędkość i styl jazdy do warunków i własnego samopoczucia.

15. Czy zawsze zwracasz uwagę na znaki?

Nie zawsze. Stałe trasy pokonuję poniekąd "na pamięć". 

16. Co najbardziej denerwuje Cię u innych kierowców.

Blokowanie lewego pasa. Jeśli ktoś ma ochotę jechać powoli, to proszę bardzo, ale błagam - od tego jest prawy pas. Brawura też mnie wkurza, bo w jej wyniku może ucierpieć ktoś niewinny...

17. Jaką porą roku najbardziej lubisz jeździć autem i dlaczego?

Wiosną i latem :) Suche drogi, jasność panująca do późnych godzin wieczornych, świergot ptaków, zielone drzewa, wiatr we włosach i te sprawy ;))) Ale generalnie lubię prowadzić samochód o każdej porze dnia, nocy i roku :)

18. Jazda w dzień czy w nocy?

Każda pora jest dobra ;)

19. W czasie upału otwarta szyba czy klimatyzacja?

 Wolę otwartą szybę, ale zdaje egzamin tylko przy umiarkowanych upałach i umiarkowanej prędkości ;) dlatego częściej wybieram klimatyzację.

20. Jaki jest twój wymarzony samochód?

Jasne, że ślinię się na widok Mercedesa CLS czy Jaguara XF i chciałabym je mieć, ale może zatrzymajmy się na bardziej realnych marzeniach ;) Bardzo podobają mi się SUVy - nie tylko wizualnie, ale też ze względu na funkcjonalność. Od kilku miesięcy moją uwagę przyciąga Kia Sportage :)


Uwielbiam prowadzić. Za kierownicą czuję się jak ryba w wodzie i nieważne, czy to kierownica osobówki, busa, vana, tira czy traktora ;) Jestem ciekawa jak za kółkiem radzą sobie inne blogerki. Jeśli macie ochotę odsłonić kilka motoryzacyjnych faktów ze swojego życia, czujcie się otagowane!

32 komentarze:

  1. Nie mam prawa jazdy, ale odpowiedzi przeczytałam z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz prawka, bo nie jest Ci potrzebne czy z jakiegoś innego powodu? Dla mnie to nie do ogarnięcia, nie wyobrażam sobie nie mieć prawa jazdy ;)

      Usuń
  2. uwielbiam bycie kierowcą :) dopóki nie zrobiłam prawka nie siadałam za kółkiem i mnie do tego nie ciągnęło a teraz ..... mogę jeździć do ostatniej kropelki a raczej do ostatniego "bąka" z butli gazowej mojego BLUUU :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak Ciebie, ale mnie prowadzenie auta doskonale relaksuje :)

      Usuń
    2. czuję wtedy wolność i prawie pełną władzę nad tym jak jadę i mierzi mnie jak ktoś z boku mówi np: mijaj go, szybciej, wolniej :)

      Usuń
    3. no dokładnie, dlatego najbardziej lubię jeździć sama albo z osobami, które nie mają prawa jazdy ;))))

      Usuń
    4. :)o a jak ja wtedy śpiewam - znaczy jak jadę :)

      Usuń
    5. Taaaa, jak jadę sama to też śpiewam :DDD

      Usuń
  3. Chyba mamy bardzo podobne podejście do jazdy samochodem... u mnie też dzisiaj ten tag, bardzo "mój" temat! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uuu, 8 lat prawko to już jest niezły wynik! Może i ja po takim stażu będę miała na koncie takie długie wyprawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama się zdziwiłam, że to już tyle czasu minęło :) zwłaszcza, że jeżdżę dużo i często.

      Usuń
  5. Hahaha punkt 13! Dobrze, że nie znalazłam tego zdjęcia, kiedy byłaś moim pasażerem 17 sierpnia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja w czeluściach swojego telefonu znalazłam właśnie foto z 17 sierpnia jak Violl robi za pasażera :D :D

      Usuń
    2. Mam wrażenie, że jestem jedyną osobą która nie widziała tego zdjęcia :D

      Usuń
  6. A ja mam prawko rok i moim wymarzonym autem jest Panda :P achh, jak to się zmienia :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam prawo jazdy prawie 5 lat, ale nie jeżdżę. Jakoś na razie nie mam takiej potrzeby, ani chęci, szczerze mówiąc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile brak potrzeby rozumiem, o tyle braku chęci ani trochę ;)))

      Usuń
  8. Chyba nic odkrywczego nie powiem, jeśli stwierdzę, że Violl jest wspaniałym kierowcą i bardzo lubię z nią jeździć :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam prawko od 2 lat i sama nie wiem dlaczego zwlekałam z jego zrobieniem prawie 8 lat. Bałam się, że nie ogarnę, a teraz jeżdżę codziennie i nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez mojej strzały :P Człowiek szybko przyzwyczaja się do dobrego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Ja bez samochodu to jak bez ręki ;)

      Usuń
  10. Ja jeżdzę od stycznia tego roku i muszę przyznać źe nie wyobrażam sobie życia bez umiejętności prowadzenia samochodu ;) uwielbiam swoją żabę czyli Micre ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawko daje wiele swobody i samodzielności :) Nie wyobrażam sobie prosić kogokolwiek o podwiezienie za każdym razem, kiedy chcę gdzieś jechać. A MPK szczerze nie cierpię :]

      Usuń
  11. Ja mam zakaz robienia prawa jazdy dany przez męża :D ale niestety pod względem szybkości reakcji moja niedoczynność zbiera spore żniwa i niestety stanowiłabym zagrożenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim przypadku faktycznie lepiej sobie darować, nie ma co narażać siebie i innych :)

      Usuń
  12. ale swietny te tag - chyba sie tez na niego skusze i odpowiem na te pytania:)))))
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. jak zrobiła, to jeździłam non stop i uwielbiałam, a później miałam dłuższą przerwę przez studia i teraz choć mam ochotę to i jakiś irracjonalny strach ;/
    Viollet czy to Ty pisałaś niedawno, że chciałaś kupić ale wyprzedali te czarne torby z H&M czy mi się pomyliło ? szukałam posta, ale nie mogę odnaleźć :) jak nie Ty to zignoruj :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...