sobota, 12 maja 2012

Podpatrzone :)

Czym byłyby babskie spotkania bez czegoś pysznego na stole! Wolę sobie nie wyobrażać ;) Podczas jednego z takich spotkań koleżanka poczęstowała mnie bardzo smaczną i zdrową sałatką. Przepis na nią jest banalnie prosty, a jednak mam wrażenie, że sama nie wpadłabym na połączenie akurat tych składników. Na szczęście mogłam podpatrzeć recepturę ;) Od tamtej pory często uwzględniam tę sałatkę w swoim menu. Jeśli lubicie chrupiącego selera naciowego i słodką żurawinę, z pewnością posmakuje Wam tak bardzo jak mnie!


Składniki:

- opakowanie selera naciowego,
- kilka garści żurawiny,
- pęczek natki pietruszki,
- pół kilograma fileta z indyka,
- jogurt naturalny.

Przygotowanie:

Mięso umyj, pokrój w kostkę, a następnie usmaż / ugrilluj na złoto. Selera naciowego (w całości, łącznie z liśćmi) umyj i pokrój na drobne kawałki. Wsyp do miski. Dosyp żurawinę (nie namaczaj jej wcześniej, wystarczy ją przepłukać) i posiekaną natkę pietruszki. Do mieszanki wsyp przestudzonego indyka. Wszystko to zalej kilkoma łyżkami jogurtu naturalnego, wymieszaj. Odstaw do lodówki na minimum pół godziny, by składniki lekko zmiękły i "przegryzły się" ze sobą. Gotowe!


Proporcje zależą wyłącznie od Waszych własnych preferencji. Więcej chrupiącego, świeżego selera naciowego? Druga wiązka zdrowej pietruszki? Dodatkowa porcja pożywnego indyka? A może kolejne garście słodkiej, nadającej smaku całej kompozycji żurawiny? Decyzja należy do Was :)) Ja wybieram opcję, w której jest dużo wszystkiego :DDD Aczkolwiek jestem pewna, że bezmięsna wersja wegetariańska jest równie pyszna :) W moim odczuciu to żurawina i seler są sekretem smaku tej mieszanki.

Ciekawie, smacznie i zdrowo. Nie ma nic lepszego :) Czy Wy też macie swoje ulubione sałatki, których receptury podpatrzyłyście u kogoś innego? Podzielcie się przepisami! Chętnie podpatrzę ;)))

50 komentarzy:

  1. Ja podpatrzyłam pyszną sałatkę od kuzynki. ;)

    - świeży ogórek, papryka konserwowa, pierś s kurczaka, sos czosnkowy (najlepiej własnej roboty) oraz pietruszka.

    - warzywa myjemy i kroimy w kostkę, smażymy kurczaka z przyprawami według gustu. czekamy aż ostygnie, w między czasie robiąc sos: jogurt naturalny, majonez oraz ząbki czosnku. wszystko wrzucamy do miski, zalewamy sosem i gotowe!

    Palce lizać :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O takim połączeniu tym bardziej bym nie pomyślała! Dzięki za inspirację :)

      Usuń
  2. Ooo, ciekawe. Nie wpadłabym na to, żeby połączyć ze sobą te składniki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie też nie. Dobrze, że mam kreatywne koleżanki ;))

      Usuń
  3. ooo mniam!! Chyba muszę zrobić;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie wcinam sałatkę z sałaty lodowej papryki pomidora i polane sosem włoskim skromnie ale pysznie ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię sałatki na bazie sałaty lodowej :) spróbuję!

      Usuń
  5. Pysznie wygląda :) Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem tak najedzona, ze nawet takie pyszności mnie nie kuszą :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm! Ostatnio jadłam pizze z żurawiną i była przepyszna więc myślę ze sałatka posmakuje mi również. Kiedyś ją zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pizza z żurawiną? Wow, ciekawe połączenie! Na bank spróbuję :))

      Usuń
  8. Ciekawe połączenie :) Może kiedyś sobie zrobię :D wolę sałatki niż faszerowanie się śmieciowym jedzeniem :/
    ... znając życie zamiast selera dodałabym kapustę pekińską ;)

    Dodaję bloga do obserwowanych, bo od jakiegoś czasu regularnie zaglądam :)
    Zapraszam do siebie - świeżynka :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kocham pekinkę :) Ale akurat w tej sałatce świetnie sprawdza się seler naciowy - świeży i chrupiący :)

      Usuń
  9. Zurawinke kocham :) na pewno by mi smakowalo :) Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmm, smakowicie wygląda ;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Naciowego??? Dla mnie jest super, bardzo orzeźwiający i chrupiący :) Nie przepadam za to za korzeniem selera, fuj...

      Usuń
  12. Wygląda przepysznie, a ja zrobiłam się głodna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź lodówkę, może akurat masz potrzebne składniki ;)

      Usuń
  13. To kiedy robiszą to sałtkę? :) z miłą checią wpadnę do Ciebie ;) apetycznie wygląda ;) Uwielbiam sałatki.
    Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda pysznie :)
    Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  15. świetna sałatka :) będę musiała ją wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja uwielbiam sałatkę cezara :) sałata, pieś z kurczaka, sos czosnkowy pomieszany ze startym serem plus ewentualnie można dodać jeszcze pomiodra :) Przepis prosty, a jaki smaczny efekt :)
    Gdyby nie seler w składnikach na który jestem uczulona pewnie tą sałatkę też bym zrobiła :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jaką sałatę konkretnie chodzi? :) Współczuję uczulenia... i serdecznie polecam sałatkę z kurczakiem, ananasem i ryżem, którą też opisywałam na blogu - właśnie wcinam, jest boska ;))

      Usuń
  17. Brzmi smacznie :D Na pewno spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie jadłam jeszcze takiej sałatki ale wygląda pysznie:)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  19. Czekam na kolejne przepisy. Ten przepis na pewno wypróbuję i powiem, czy mi odpowiada. Może przepisy na inne sałatki lub ewentualnie surówki?

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  21. właśnie będę ją robić :) efekty na pewno na moim blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mmmm apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Sałatka już zagościła na moim blogu. Jest przepyszna :) Dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...